söndag 15 maj 2011

Bakluckeloppis


Idag drog jag med mig Daniel på bakluckeloppis och se här så fina fynd jag gjorde! Allt som allt betalade jag 100 kronor för kalaset. Mest nöjd är jag över fina Kalle som kostade 25 kronor. 

Vi var ute på en loppissväng igår också men då fann vi ingenting. Eller jo, jag fann lite saker men jag får lätt mani på vissa grejer och någon gång är det dags att sluta samla. Jag gillar att samla. Det blir ju lite jakt på det hela. Sen när man väl har sjuttioelva rådjur så är det ju så förbenat svårt att låta nya rådjursfynd stå kvar på fyndplatsen, typ så. När man väl letat och letat och letat... sen när man är nöjd, ja då ser man dem överallt!  

4 kommentarer:

Mikaela sa...

Åh vilka fina saker. Gillar allt.

Linnea sa...

Så fina grejer! Man blir glad av färgerna :)

Moa sa...

Finfina grejor.. =).. kram

Annika sa...

Gumman, man kan aldrig ha för många rådjur! Jättefina fynd! Kalle är helt UNDERBAR! Alla sakerna är jättefina och söta! Jag vill också gå på massa loppisar! Inte så vanligt här tyvärr... Tror folk kastar sina grejer istället. Det gör ju vi med- haha! Har kastat en runda till nu när vi har rensat kontoret. Flyttade ner stora skåpet med glasdörrar till spisestuen. Det funkar men är inte optimalt. Arkivskåpet fick också flytta ner. Vädligt praktiskt men inte så snyggt. Som tur är är det ju vitt iallfall... Fick plats med skrivaren, skypetelefonen och våra datorer som kan ligga på laddning där inne. Till och med min symaskin fick plats- jippi! Det nya kontoret är i garderoben uppe i hallen och trängs med mina scrapsaker.. Jag höll på att panikköpa en friggebod eller nåt! Så jävla jobbigt att aldrig ha plats för sina saker!!! Nu står vi här med 5 flyttkartoner och alla madrasserna som inte har någon plats... Funderar på att lagra det hos Fiddes mormor å morfar och köpa uppblåsbar dubbelmadrass och ha här hemma. I så fall blir det Trollhättan om inte alltför länge! Men först: skorstensrenovering. Och barnrumsrenovering.