torsdag 13 januari 2011

Bollen är i rullning, som Daniel säger.

Det tog lång tid innan vi riktigt vågade tro på att bebis hade det bekvämt i magen och ville stanna där. Det är en av anledningarna till att vi inte har rusat iväg och köpt upp hela stans sortiment på bebisprylar. Den andra orsaken var att Daniel satte käppar i hjulet. Ni ska veta att jag försökte. "Men Daniel, kolla vad söt den här lilla bodyn är. Vi måste köpa den!" Men han var stenhård och sa att vi inte skulle sätta bollen i rullning. Han menade att vi inte skulle kunna hejda oss om vi satte igång med bebisshopping. Haha! Han känner allt sin fru... Å visst, jag höll med. Jag ville inte köpa en hel garderob på studs, utan det var bara om jag hittade någonting så där speciellt. Jag fann något sånt där alldeles speciellt för en tid sedan. Men det är ett helt annat inlägg....

Nu över till startskottet för bebisinköpen, för nu kan vi nog säga att vi är igång...
Nu är det så att jag har en söt och omtänksam svägerska som alltid ger genomtänkta presenter/julklappar. Årets (förlåt, förra årets) klappar innehöll två vackra julgranskulor (en babuschka och ett rådjur) som passade mig perfekt. Jag, Daniel och lilla bebis fick även en julklapp gemensamt från Marie, min bror och deras två små barn. I paketet fanns en söt pyjamas som det bokstavligen står mitt namn på. Turkost i kombination med ugglor kunde ju inte bli mer rätt. Tack söta Marie!
Och i och med detta så var då bollen i rullning!


14 kommentarer:

Linda sa...

Hihi, jag förstår att du inte kan hålla dig! Jag är precis likadan, hade säkert handlat varje söt sak jag hade fått syn på. Vi får väl se hur jag blir, om vi någon gång får lyckan att bli med barn. :)

Kramar

Mya sa...

Ja det är svårt att hålla sig i skinnet! :)

Kristin sa...

Oh yeah! Sketasnygg med alla de rätta ingredienserna ;)

Elin sa...

Å har du en Babuskajulgranskula!!? Har försökt att få tag på. Men dom är slut :( Hade tänkt ha i fönstret åretrunt.

Jag säger bara: Handla på!! Sedan ska du vara hemma och mysa med bebisen. Vi köpte allt och det är jag glad för. Jag minns att jag sa till Andreas: "vi måste vänja oss vid tanken" genom att ha sånna här saker hemma ;)....den fungerade. Så skönt att bara plocka fram när man har fullt upp med en ny liten människa! Vagnen "gömde" vi hemma hos mamma och pappa. Haha!

Moa sa...

Ursöt.. passar perfekt =)..

Sockergrynet sa...

Åh vad söt!! Klart man måste köpa!!! Det är dags att börja nu för innan ni vet ordet av är liten här!! <3

Ps. Jag såg att du ropat på mig på msn, men har inte varit hemma...

ÅsaF sa...

Såååå söt och helt rätt ja! :)
Jag minns att jag köpte första plaggen innan julafton, för att ha fått köpa det första själv. Nån grej jag fick för mig... :)
Och jag minns hur konstigt det var att titta på de små plaggen i påsen hemma sen...och tvätta dem för första gången!! Gosh! Hihi. Ni har massor med mysigt framför er! Kraaaaam

Anna Maria Niia sa...

Åh, det är här man hittar dig nu för tiden!

Jag har saknat dig!!!

Så mysigt med bebis och förberedelser. Minns det som igår när vi bäddade spjälsängen för första gången och köpte hem det första blöjpaketet. Det är snart 13 år sedan...

Njut av varje sekund!

Jag vill gärna ta del av eran resa och kommer "hänga" här om jag får.

Kram

maybe*mej sa...

Grattis grattis. Så kul att ni ska ha en liten. Det är ju så underbart med barn. =) Kul att få se att du bloggar igen. Jag har saknat dig. kram

AnnaB sa...

Heeej, vad glad jag är att jag fick hjälp att hitta hit. Ibland är det svårt att hänga med i bloggvärlden. :) Ja, jag är i v.18 nu och är beräknad kring midsommar. Det kommer dock att bli snarare i slutet av maj, (ungefär när du blir mamma:) pga de komplikationer jag haft tidigare. Tack för att du tittade in hos mig, nu ska jag inte tappa bort din blogg igen. :) Kram!

Nenne sa...

Lägg aaaaav!!! Wohooo! GRATTIS! ÅH MammaMya! Jag hade ingen aning! (nej, hur i hela världen skulle jag ha det?! LOL)

Så underbart härligt och så fint!

monica sa...

Kul att ha hittat hit "mamamya" hihi! Klart du måste shoppa åtminstone lite...så mysigt! Kommer fortfarande ihåg känslan när vi köpte vagnen när vi väntade dottern (hua...snart 18 år sen)... det var flyttrea så vi var ute i ganska god tid och vi hoppades vi inte skulle möta nån vi kände på väg mellan affären och bilen ;-)

kram kram

Emma sa...

Verkligen en söt liten pyamas ni fick i julklapp! Visst är det svårt att hålla sig ifrån att köpa en massa gulliga bebissaker. Det är så mysigt att gå runt i alla affärer och planera vad de ska ha på sig :o) Har lyckats hålla mig från att köpa en massa denna gång då vi har så mycket från Märta. Dock är hon född på sommaren så lite behöver vi inhandla..tjoho!

Appropå bilderna i bloggen. Jag laddade också upp från flickr innan bloggpausen... men orkar inte göra det nu. När jag infogat bilderna klickar jag på dem då kommer det upp en liten remsa där man kan välja storlek.. typ liten, mellan, stor eller ursprungsstorlek. Hoppas du förstod :o)

Kram

Annika sa...

Åååå, den är SÅ söt! Jättefina färger och ugglorna är ju helt underbara! Eller hur, måste nog hålla med Daniel där... Visst är det så att det bara rasar iväg när man har köpt de första grejerna... haha! Kan tänka mig bebishysterin som kommer att råda om några månader!!!