söndag 20 mars 2011

40 kronor på loppis


Kan man annat än älska loppisar? Med lite färg och fix ska dessa godsaker så småningom få en plats här hemma i röran. Just nu är jag långt ifrån pyssel, fix och pynt. Huset är belagt med ett härligt tjockt lager byggdamm och allt (och då menar jag ALLT) är i en enda stor röra.

Om tre veckor får vi besök av sötaste vännerna Annika och Fidde. Då planerar vi ha kontroll över huset, nu är det mest tvärtom. Daniel har lovat gästerna invigning av köket och jag hoppas på att vi har en sovplats att bjuda på. Det är full fart som vanligt!

4 kommentarer:

Annika sa...

Vilken helt underbar liten gumma!! Blir så himla sugen på loppis när man ser dina fina fynd. Loppisarna är ju inte alls lika vanliga här ( kanske nåt att starta?) men det var helt KAOS när de hade loppis på Skedsmo några mil utanför Oslo. Parkeringen var överfylld klockan nio på morgonen och det var trafikstockning i dt lilla samhället så intresse finns ändå! Byggdamm och stök är väl vi om några vana vid!! Med tanke på vilka förhållanden ni har fått leva under när ni varit här så är det nog bara för mig och Fidde att ta det som dt kommer ; )

Mya sa...

Haha ja vi har varit med om ett och annat när vi varit hos er. Alltid lika spännande ;)

Aase sa...

Loppisfynd är alltid kul enligt mina tjejer som gärna går på både det och auktion...
Ligger nog lite i tiden och roligt att fixa till. Hoppas allt klart till finbesöket.
Och du magen är helt ljuvlig :=)♥
Kram Aase

Cattis sa...

Vilka fina loppisfynd! En sån där nåldyna har jag också efter min mamma..den är mycket sliten. Men än har jag inte fixat till den.