torsdag 17 mars 2011

Det spritter i hela kroppen! (av vår eller bebis?)


Ljuvliga snödroppar som vittnar om att våren är här. Solen har ärat oss med sin närvaro de senaste dagarna så här är det på topp. Rent vårmässigt alltså.

Vi ska strax iväg på vår första föräldraträff. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om föräldraträffar än. Efter att ha fått följa Anna och Alex resa i Solsidan är jag faktiskt skeptisk. Alltså, jag är inte ens påläst. Som den där boken "Vänta barn" som man får vid första mötet med barnmorskan. Jag erkänner, jag har inte ens läst den. Jag panikläste lite häromdagen men det räknas ju inte.

Håll tummarna för att vi blir "godkända"!

4 kommentarer:

Kristin sa...

Det ser alldeles ljuvligt ut med snödroppar!

Och gällande föräldragruppen så är det faktiskt inte lag på att man måste hänga med de andra föräldrarna, lika lite som att det är lag på att gå på öppna förskolan när ongen väl kommit ut. :)

eldh.blogg.se sa...

Klart ni blir godkända! Ta föräldrautbildningen med en nypa salt, med lite förnuft kommer man långt!

Nenne sa...

haha!

Se det som en chans att träffa nya trevliga människor i er egen situation som kanske blir vänner för livet! om inte annat kan information aldrig vara av ondo :p Man får ju sålla hur mycket man vill!

Annika sa...

Föräldra träff?! Vet inte ens vad det är... Förstår ju om man typ undermedvetet låter bli att läsa såna där böcker man lär ju bli helt uppskrämd!!! Bättre att inte veta om alla hemska saker som kan hända eller alla konstiga symptom man kan råka ut för... haha! Snödroppar? Öh... här har vi två meter snö och faktiskt just idag snöstorm i tillägg. Ingen vår i syne här på länge verkar det som. Skönt att vi får komma ner till er och få lite vårkänslor ; )