måndag 25 april 2011

om trettio dagar

Idag är det minsann inte vilken dag som helst. Idag är dagen då det bara är 1 månad kvar till bäbisens födelsedag. I helgen har jag haft mardrömmar om opackad bb-väska, ofullständiga papper till Försäkringskassan mm så jag har lite att ta tag i den närmaste tiden.


Vi har haft en lugn och härlig påsk med alldeles underbart väder. Fredag till söndag spenderade vi i min pappas stuga där vi umgicks med min storebror, sambo och två söta brorsbarn och min lillebror med flickvän. Igår när vi åkte hem ifrån stugan stannade vi till på ett köpcenter med ett enda mission. För att maman ska känna sig lite lugnare, och förhoppningsvis få slippa vakna upp mitt i natten av panik, är nu bb-väskan inhandlad och väntas på att packas med nödvändigheter, vad nu det kan vara. Spänningen stiger. Snart är det dags!

Väskan är så mycket finare i verkligheten. Den är alldeles råååsa på insidan, bara en sån sak! Dessutom känns den väldigt praktisk. Det finns alltså fler användningsområden än bb-väska, helt klart!

5 kommentarer:

kristin sa...

åhh.. vad härligt det låter! något du absolut måste ha med är tofflor och smidiga tröja att amma i... jag hade inte en tanke på att man ska sitta på BB och amma högt och lågt. Visade magen för hela världen.... haha
KRAM

karin sa...

Packa en rulle mjukt toapapper också :)

Mya sa...

å vad kul med tips :)

Therese sa...

Hej Mya!
Vad roligt att jag hittade till din nya blogg.
Stort Grattis till bebisen!
Massa kramar

Annika sa...

Phu... ja, nu kan du pusta ut lite! Det är ju sån himla tur att man har massor av månader på sig att förbereda sig för bebisen och förlossningen, tänk hur hysteriskt det hade blivit annars!? Jag har googlat massa om det där med föräldrapengar och sånt här i Norge men det är ju en djungel!! så himla trist med "pappersarbete" också... (hatar). Men pengar vill man ju gärna ha så bara att få det gjort!