måndag 30 maj 2011

fortfarande här

Bara för att jag inte svarar i telefonen betyder det INTE att jag är och föder barn. Jag orkar bara inte svara på 50elva samtal om dagen. Det är svårt det där. Folk är nyfikna, folk längtar. Men det är liksom vi som längtar mest. Och vi kan liksom inte göra något annat än att vänta. Jag svarar när jag känner att jag orkar prata, jag svarar på sms och meddelanden på nätet när jag orkar. Men jag lovar, ni lär märka när den här förlossningen är över.

Såklart att jag längtar, såklart att det är lite jobbigt att vara övergravid och knappt kunna gå. Men jag har faktiskt inte speciellt ont av att vänta på vår lilla bakelse. Han/Hon kommer när den känner för det. Lite som jag. Man kommer när det passar helt enkelt. Och än så länge är den här blivande mamman sysselsatt med en mängd olika projekt. Som att sortera och radera bokmärkena i webbläsaren, som att föra över foton från januari i år från datorn till den externa hårddisken, som att radera miljarders foton som man tagit för mycket, som att sortera varendaste litet foto på den just nämnda hårddisken, som att redigera bilder som så småningom ska bloggas, som att organisera helt onödiga grejer i diverse lådor här hemma. Jo, här finns det att göra som ni märker.

Lilla loppan kan ta den tid den behöver. Vi väntar så gärna lite till om det är det som krävs. Vad gör några dagar till när vi väntat på att det här ska ske i all oändlighet. Vi längtar efter Dig och tar emot dig när du kommer!

Igår var det mors dag och vad hade passat bättre än att få en bäbis i present. Så blev det inte. Istället flängde vi runt och jag var totalt slut när vi väl kom hem. Det tar på krafterna att fira. Hos min mamma var även mina två bröder på besök. Min storebror har två sockersöta barn. Här ser ni det senaste tillskottet, Arvid! Han är hur skön som helst. Han är en glad prick. Precis en sån bäbis som jag har beställt!

7 kommentarer:

Mallan sa...

Håller med om att det tar på krafterna att fira. hade student och 50årsdag förra veckan, jag var helt färdig i lördags ;)

O bebis har en fin present som väntar på liten här hemma :)

Mya sa...

Mallan: Ja, jag såg detta. Ni firar verkligen fullt ut i er familj! :) Bebis längtar efter sin fina present, så klart. Å maman med ;)

kela sa...

vilken going :-) Håller med om att man blir helt slut av att kalasa, vi har haft 1 års kalas i dagarna tre så nu behöver jag semester ;-)

Anna Maria Niia sa...

Åh, jag vet precis hur du har det!
Jag gick 20 dagar över tiden med min första. Tillslut var dom så trötta på mig på BB att dom valde att sätta igång mig fast bebisen hade det bra därinne. ;)

Det sista man ville den sista tiden var att behöva svara på alla samtal och frågor - Är det inte dags snart???

Kram på dig!

Annika sa...

Hahaha! FÖRSTÅR att det är påfrestande med allt tjat om när bebisen ska komma!!!! Självklart är det ni som väntar mest... Och ja, det är ju INGEN stress! För den kommer ju! Oavsett om den vill komma ut själv eller om nån måste lura ut den. Jag tänker väldigt mycket på min egen förlossning nu så därför tänker jag kanske lite extra mycket på dig eftersom din situation är så jämförbar och lik min egen om några månader.... Känns väldigt bra att nån man känner väl ska genomgå samma sak som en själv på ungefär samma tidspunkt. Då kommer den overkliga känslan närmare mig själv om du förstår. Självklart väntar vi på er bebis, undrar vem den är osv men mest av allt vill jag att nån ärlig, vettig människa ger en sanningsenlig bild av hur en förlossning idag, här och nu går till! ( även om det blir fel land för mig då...). Förbered dig på att få berätta ALLT och lite till för mig sen. Många gånger... haha! Ta hand om dig gumman! Skönt att höra att du orkade med lite firande och inte är helt ute ur leken så höggravid du nu är! Stor kram från oss! ( gott att få ordnat upp i bilderna nu innan alla blöjbyten och bebisbestyr oxå!)

maybe*mej sa...

=) ja men flyger ju inte direkt fram till telefonen om man ligger skönt nersjunken i en soffa el säng. =) Tänk va skönt att bara kunna strunta i telefonen.... jag är alldeles för nyfiken för det. Så söt top du har med gula prickar på. ursöt. presis som du. =) kram på dig

fialoppan sa...

Förstår dig helt och hållet, ni vet ju att bebisen kommer alldeles snart! Den får ta den tid den tar. Jag gick en vecka över med Albin och tyckte det var helt okej, men alla andra var ju hysteriska :)! Den här gången är jag dock lite mer otålig, mest för att det är så tungt att jaga Hugo och lite sånt.

Förresten, skulle kommenterat till köksinlägget om din önskan att kunna laga mat..Jag var också bortskämd förut men när Albin kom fick jag lära mig och sen dess är det jag som lagar all vardagsmat. Tycker numera att det är ganska kul och enkelt, det som är trist är att komma på VAD man ska laga. Ville bara säga att det finns nog hopp för dig oxå;)!

Kramar!