måndag 22 augusti 2011

Färgglada Lilo

Den här fina overallen köpte vi i förra veckan på Lindex. Jag började bli orolig inför kylan som är på väg och att alla overaller skulle ta slut i butikerna. När det gäller ytterplagg så finns det ju verkligen alldeles för mycket som man ska/kan tänka på. Vilken storlek skall man köpa, vilken modell, ska man ha en i fleece eller vad är det som är bäst. Alla gillar olika och vi har ju än så länge ingen aning om vad som passar vår bebis bäst. Jag höll på att gå bananas bland affärerna och till slut så bestämde vi oss för att helt enkelt bara välja en och sluta vela. Typ så. Å sen var rabattchecken på 30% på Lindex något som såklart snabbade på beslutet. Så nu har vi en fleeceoverall till Lilo i storlek 68. Bär det så klappar vi i händerna och brister det så får vi väl köpa en annan när den dagen kommer. Man kan inte veta allt i förväg, eller hur!?

Overallen finns även i turkos/grön och den är görsketasnygg den med. Jag valde den rosa för att jag tycker att det är förbaskat snyggt tillsammans med de orangea kantbanden på. Så nu är jag på jakt efter en orange mössa som ska matcha. Någon som har ett tips på en sådan mössa?


3 kommentarer:

kristin sa...

åh vad fin den är :)
ska hålla utkik efter en orange mössa, alltid svårt när man vet vad man vill ha ;)
KRAM

Mya sa...

Tack snälla. Ja det är som vanligt för mig. Jag måste sluta veta vad jag vill ha ;)

kela sa...

superfin! Vi körde en likande fleece overall förra vintern till signe, med stickade sockor/vantar under om det var kallt och så mössa så klart. Funkade super tänkte jag. Hon låg nerbäddad i åkpåsen med fårskin när det var många minusgrader och kändes aldrig kall. I vinter är det värre tycker jag. Nu går hon och vill inte sitta i vagnen längre, så nu ska det vara vind och vattentätt med....och typ 8000 par vantar och skor ;-) Jisses :-D