tisdag 4 oktober 2011

Grönt är skönt


Så kom då äntligen dagen då gräset blev grönare på vår sida staketet. 

Efter flera veckors väntan blev den då äntligen lagd. Å fort gick det. På mindre än en timma blev det grönt. Tänk att regnet har gjort att vi fått vänta i en hel evighet. Mattan har nämligen inte kunnat skördats på grund av det oändliga regnandet. Men nu när den ligger där, jag då får det regna hur mycket det vill. Men om det så behagar behöver jag köpa mig en ny regnjacka för min gamla läcker in. Synd bara att det är så otroligt trist att köpa sånna grejer. Finns ju bra mycket roligare saker att lägga pengarna på.

Imorgon fortsätter arbetet i trädgåden. Det där förbenade stenmjölet ska sopas, å sopas, å sopas, ner mellan plattorna. Snart är vi klara. Kanske lagom till vintern?!? 


4 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Det blir ju supersnyggt! Kan tänka mig att ni kommer vara mer än nöjda när allt är klart.
kram Annika

Anna sa...

Förstår att du är nöjd! Och med den storleken borde det inte vara några problem att hålla ogräset i schack!

Höstkramen Anna

Elin sa...

Härligt! Vad fin ni får det. Ni är ju helt grymma på "hemmafix".

Men du, det finns ju fina regnjackor att köpa! Eller varför inte en regnkappa? Så blir det lite roligare när det regnar ;) hihi...

kramar

Everyday living etc. sa...

Hej Maria! Oj vad längesen den var sedan vi sågs och hördes nu. Har suttit och lusläst hela din blogg och först måste jag bara säga. STOOORT GRATTIS till er fantastiska dotter. Hon är helt ljuvlig. Vilket fantastiskt namn Lilo är sen. :)

Roligt att få följa köksrenoveringen och vad fin uteplatsen blev. :):):)

Hoppas du och din underbara familj mår bra och ha nu en fortsatt härlig dag!

Kram Linnéa (skolan-fritidsinr)