tisdag 8 november 2011

Jag ser rött


Glimtar från i lördags då det var dags att premiärhoppa i gungan som hon fått låna av kusinen. Som ni ser var hon något skeptisk till aktiviteten, men det tar sig nog. Plåstren på varsina låren vittnar om ännu en vaccination som såklart gjorde alldeles för ont. Denna gången var det knappt till att mammas tröst hjälpte mot tårarna. Köket har ni sett förut, här med den fina barnstolen som vi fått ärva. Än är den på tok för stor för lillan men för storkusinen, som var här på tacomys i fredags med resten av sin familj, passade den perfekt. Sen var det de dära pixiböckerna som jag är alldeles kär i. Jag samlar till Lilo men jag måste nog hejda mig så att även hon kan köpa ett par när hon har åldern inne. Favoriten för både mamma och barn är helt klart "Tänk om jag vore.. en bläckfisk..." av Ingela P Arrhenius. Den kvinnan skapar ju bara vackra saker!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om jag vore.... en bläckfisk har sonen också och vi läser den faktiskt ofta. Så den kan söta lilla Lilo ha nytta i många år.

Mathilde sa...

Men lilla gosunge! Hur söt får man bli?!

Mya sa...

Lilo älskar å läsa bok. Å nu även tidning för den kan man riva i ;-)