onsdag 9 november 2011

Liams present


När Lilo låg i min mage fick hon en fin present av omtänksamma Linnea. Hon hade virkat ett par skor till bebisen, som då fortfarande var okänd. Då, på den tiden, trodde jag benhårt på att det var en liten Malte i magen. Men nog om det.

Min vän Annika blev iaf överförtjust i skorna och när det nu var hennes tur till att bli mamma la jag en beställning på liknande skor hos min mamma. Ja, än har jag inte lärt mig virka. Men jag känner hopp inför att det ska ske, nån gång. Här (länk till mammas mönster) finner ni beskrivningen på skorna, virkade Converse, som min mamma virkat. Mamma har utgått från ett mönster som jag fann i en tidning men har sedan ändrat det till hennes tycke. Jag kikade på bilder från Liams barnrum och utgick från dem när färgerna bestämdes. Den söta onepiecen köpte vi på HM.

Välkommen till världen-presenter måste ju helt klart vara de roligaste av presenter!


2 kommentarer:

Lotta sa...

Vulka fina presenter.
Själv fick jag ett väldigt fint kort med posten igår - Tack så mycket, blev jätte glad.

Här försöker vi njuta av dagen som den kommer, mest är det full fart när de två äldre inte är på förskolan.

Kramar

Mya sa...

Å så kul att det kom fram. Var lite osäker på adressen :-)
kram