tisdag 1 februari 2011

färgsprakande läsning


I veckan fick jag hem en leverans från Adlibris. Boken Galen i garn skrev jag om här i bloggen för ett tag sedan. Det var många av som hade den hemma och som gav den bra betyg så därför gjorde jag slag i saken och beställde mitt eget exemplar. Mia Skäringers bok fick också följa med i shoppingkorgen. Tidningen köptes i mataffären och den liksom virkboken fullständigt sprakar av färg.

Jag har legat lågt på bokslukarfronten de senaste åren vilket antagligen är ett resultat av mina högskolestudier som består av mycket läsning. Jag saknar att läsa för nöjes skull och efter att jag läst inspirerande inlägg på flera bloggar om läsvärda böcker är jag nu förhoppningsvis med i leken igen. Än ropar jag inte HEJ!, men jag är i alla fall på god väg eftersom boken är inköpt. Sen att jag har hur många olästa böcker som helst i bokhyllan spelar väl ingen roll... Jag var såklart tvungen att köpa en ny bok i hopp om att detta skulle sparka igång den gamla läslusten. Fortsättning följer...


9 kommentarer:

Kristin sa...

Hoppas läslusten infinner sig igen! Har läst boken. Den är underhållande.

Ellison sa...

Helt rätt tänkt! Och Skäringers bok är en bra start, små korta kåserier. När jag studerade hade jag inte heller någon större inspiration att läsa för nöjes skull, fick alltid så dåligt samvete över att jag inte ägnade tid åt skolarbetet istället.. men nu läser jag böcker som aldrig förr :)

annika5064 sa...

Åh, vad roligt att hitta till dig igen! Hoppas du mår toppen; du är så fin med din mage! Kram
Annika

Mya sa...

Det låter bra att jag hittat en bok som kan bli en bra start :)
Ellison: Du är verkligen en inspirerande bokmal!
Annika: Kul att du är här! Jag är glad för alla mina fina läsare :)

Elin sa...

Mia Skäringers bok har jag också. Hon är underbar!! Följde henne som bloggare på mama och när hon slutade där köpte jag boken. Se till att läsa den!! kram

Petra/Paradise sa...

*haha* NUUU som först läste jag din kommentar om grattiskortet till Holly, eller jah, snarare det andra kortet..ett av de första korten jag gjorde.
Och jo! Även jag fick nostalgitripp! *haha*
jag var också väldans kär i Chatter Box å blev väldigt ledsen när det liksom aldrig kom ut fler ;)

Kram på dej sötnos!

Paula sa...

Hej söta du!. Har tänkt maila dig om adressen hit till din nya blogg men länkades hit via en annan blogg helt plötsligt och blev så glad =). Åh, vilken vacker mage du har! Massor med kramar! - Paula

Annika sa...

Å dt är ju så härligt med adlibris leveranser! Jag fick själv en nu när vi var i Sälen. I den ingick också Mia skäringers bok! Har läst den och ÄLSKADE den! Ok, nu kommer kanske inte just jag att vilja tvätta av mig sminket, skaffa fem barn och ligga med förlossningsvärkar i 24 timmar för att känna att jag lever- haha! Men inspirerande ändå! Och sen dessa inredningstidningar... jag går jämt och suktar i kioskerna... Eftersom jag bor på landet och gillar lantliga miljöer är ju "Lantliv" en favorit men förutom den är "Sköna hem" den bästa tycker jag. Dt beror förstås på vad man är intresserad av men där är mycket professionella tips och design info och dt gillar jag!

Angela sa...

Lustigt... stod och pratade böcker med min arbetskamrat igår, att vi båda har slutat läsa, men funderar på att börja igen. Så tänker nog ta mig ner på stan någon dag och köpa mig någon bok, kanske skulle bli den med Mia, känns som en bra komma-igång-bok. (att jag också har några stycken olästa böcker i bokhyllan ignorerar jag ett tag till)