söndag 27 mars 2011

Det ratade köket


Så här såg köket ut innan. Det var inget fel på det egentligen mer än att det inte passade oss. Eftersom min pappa är den tidigare ägaren av huset och han dessutom inte direkt använt köket visste jag med säkerhet att det var i bra skick. På grund av skicket ville vi inte riva ner det för att slänga. Vi ville hellre försöka montera ner det så att det kunde få fortsätta sina dagar hos någon som uppskattade det istället. Vi sålde köket på Blocket för en schysst peng. Vi är nöjda, köparen är nöjd och köket drog garanterat en lättnadens suck!

Eftersom det tar oändligt lång tid att renovera kök är det viktigt att återkomma till gamla foton för att se hur långt man faktiskt kommit, när renoveringen känns extra tung. När jag ser bilden ovan känner jag knappt igen mig. Vi har ändrat på planlösning och vi kommer dessutom att få ett mycket ljusare kök när det nya står klart. Guuud, vad jag INTE kommer att sakna det gamla köket!

5 kommentarer:

Annika sa...

Så bra att ni fick sålt ert gamla kök! Visst är det så med många köksrenoveringar idag- att det inte är så stort fel men att man vill ha nåt mer i sin egen stil. Förstår att det suger med vecka efter vecka av renovering men var glad för att det får ta lite tid!!! Som sagt... vi smällde upp vårt på typ en vecka eftersom vi inte hade något och... ja, det är rätt många saker man ångrar idag. Snart får man ju se det nya köket live! Vi ser fram emot det!

Linda sa...

Det ser ju verkligen inte ut att vara något fel på köket, så det var ju bra att någon annan blev glad. :) Men jag förstår er, det är verkligen inte min smak heller. Träfärg i någon form överhuvudtaget är inte min smak. Ska bli jätteroligt att se resultatet sedan!

Kram

the80sme sa...

Förstår precis vad du menar, fint men inte din stil. Har precis samma dilemma själva. Vårat är bytt 2007 dessutom. Vi har planer på att byta golv, kakel och spraymåla luckorna vita samt höja och byta bänkskivor + diskbänk. En liten makeover light :) Ska bli kul att se ert kök då det är klart.

I ett litet hus sa...

Tack snälla för du uppmärksammade mig om att Anders/ Arga snickaren hade ett av mina &-tecken hos sig! Jättekul att se, för det visste jag inte! Lycka till med både kök och bebis!
Trevlig helg!

Monica sa...

Nu väntar jag med spänning på de nya bilderna... Så roligt det är, om än seeeegt, eller hur?